Marlena Toman: Trzeba zmienić politykę promocji miasta
Mieszkańcy Wodzisławia Śl. chcą mieć wpływ na rozwój miasta i biorą sprawy w swoje ręce, coraz częściej mocno angażując się w miejską politykę. Kilka dni temu Marlena Toman, prezes stowarzyszenia Nasz Wodzisław spotkała się w imieniu stowarzyszenia i mieszkańców z Marcinem Sieniawskim, kierownikiem Biura Promocji i Strategii w wodzisławskim magistracie. Spotkanie dotyczyło proponowanych zmian w polityce promocyjnej miasta.
Jeden z pomysłów dotyczył zmiany grupy docelowej do której była kierowana promocja. Według stowarzyszenia w najbliższym czasie należy nastawić się na mieszkańców sąsiednich miejscowości.
Ponadto stowarzyszenie uważa, że należy przeprowadzić badania skąd przyjeżdżają osoby robiące zakupy w mieście. Drugą grupą docelową są mieszkańcy miejscowości przygranicznych po czeskiej stronie. Przy korzystnym kursie waluty liczba gości zza południowej granicy jest widoczna.
- Celem promocji miasta jest przede wszystkich zwiększenie ilości odwiedzin z miejscowości sąsiednich z wymienionych powyżej grup. Należy podnieść atrakcyjność miasta w oczach gości z okolicznych gmin. Ostatnim priorytetowym celem promocji jest zbudowanie pozytywnego wizerunku miasta dla inwestorów jako miasta atrakcyjnego dla biznesu zarówno tego małego jak i dużego. Bardzo istotną sprawą dla postrzegania Wodzisławia jako miasta dobrze zarządzanego jest radykalna poprawa jego estetyki. Z szczególnym naciskiem na strefę centrum - zaznacza Marlena Toman.
Jednocześnie zaproponowała:
- wymianę kwietników, koszy na śmieci, ławek
- wymianę kloszy w lampach, wymiana żarówek na języczki (pojedyncze elementy)
- wyznaczenie miejskich deptaków oraz co za tym idzie zamknięcie ruchu dla samochodów, deptak ma być strefą wypoczynku a nie wiecznym wymijaniem się z pojazdami
- prawidłowe oznaczenie centrum miasta, głównie z drogi DK78
- wyznaczenie nowych parkingów w mieście
- informacje w języku polskim, czeskim oraz angielskim jako języku
międzynarodowym
Koncepcja architektoniczna pod przyszłą przebudowę strefy powinna być ujęta całościowo, a nie jak to obecnie proponuje prezydent wybiórczo dla danych fragmentów. Wszystkie elementy strefy powinny, a wręcz muszą być spójne stylistycznie na całym jej obszarze by tworzyły ład architektoniczny - zauważają członkowie stowarzyszenia. Przede wszystkim chodzi o stworzenie spójnej koncepcji, którą można realizować w kolejnych latach w miarę możliwości finansowych miasta.
Kolejną propozycją jaka padła na spotkaniu jest wyznaczenie w strefie centrum tzw. Wodzisławskiego Złotego Trójkąta" (Park Miejski, Rynek i boczne uliczki). Ma to być atrakcyjne miejsce dla handlu, gastronomii i usług.
Stowarzyszenie uważa, że do tej pory rzadko korzystano z walorów związanych z 750- letnią historią miasta, a także wynikające z położenia Wodzisławia Śl. - Miasto ma być bazą na weekendy dla ludzi chcących dokonać
zakupów. Należy stworzyć unikatowe atrakcje, które wyróżnią Wodzisław na tle innych miast - zaznaczają.
Oto część pomysłów, które podpowiedzieli mieszkańcy i przedsiębiorcy:
- na kamienicach posiadających swoją historię umieścić tablice z krótkim opise,m
- kolejka elektryczna (ciuchcia) łącząca Trzy Wzgórza z Starym Miastem, dodatkowo emisja lektora przez głośnik o atrakcjach Starego Miasta lub Trzech Wzgórz zależnie od kierunku jazdy,
- zwiedzanie miasta z przewodnikiem w weekendy co godzinę, półtorej w nawiązaniu do różnych historycznych dziejów miasta,
- Wodzisławski Utopek na wzór wrocławskich krasnali,
- stała bądź cykliczna obecność miasta w mediach lokalnych i wojewódzkich,
- zakup ładnych, jasnych sosnowych budek drewnianych,
- likwidacja tuKupuj jako nieudanego projektu i wprowadzenie bardziej atrakcyjnego programu,
- likwidacja Wodzisławskiego Programu Informacyjnego jako nieskutecznego medium i zastąpienie go zupełnie innym programem, w nowej formule,
- wsparcie sportów niszowych,
Zgodnie z propozycjami należy kontynuować już udane cykliczne imprezy:
- Wodzisławskie rekonstrukcje historyczne z okresu I czy II wojny
- Festiwal Reggae
- WOŚP
- Jarmark Staroci z Eko Jarmarkiem (nowa impreza) wraz z ulicznymi grajkami
Imprezy warte podkreślenia, które miały miały swoje pierwsze edycje i dobrze rokują na wizerunek miasta:
- Wodzisław Legendą Owiany
- Wodzisławska Noc Teatrów
- Pożegnanie Lata
Przedstawiono też nowe imprezy, które warto wpisać w kalendarz miejskich wydarzeń, aby przyciągnąć nowych klientów do Wodzisławia Śl.:
- Maraton Wodzisław - Karvina/Bohumin (opcjonalnie) - Ostrava jako duża impreza biegowa,
- Festiwal Piw Niszowych w długi weekend zależnie od kalendarza, impreza mogąca przyciągnąć osoby spoza miasta,
- Jarmark Wielkanocny na rok 2016
- Jarmark Bożonarodzeniowy przez 2-3 tygodnie - grudzień 2015
- Magiczny Wodzisław na Dzień Dziecka,
- Przegląd Chórów Kościelnych,
- Dzień Strażaka dla dzieciaka,
W miarę możliwości imprezy należy ze sobą łączyć by tworzyły z sobą uzupełnienie oferty dla różnych grup społecznych. Szczególnie chodzi o włączenie imprez organizowanych przez WCK czy Muzeum oraz Dziuplę - dodają w stowarzyszeniu.
Co myślicie o propozycjach stowarzyszenia Nasz Wodzisław? Czy są realne do wprowadzenia? Czy rzeczywiście pomogą przyciągnąć do miasta nowych gości i klientów? Macie inne pomysły? Zapraszamy do dyskusji.
ZOBACZ TEŻ: Polub nas na Facebooku i bądź na bieżąco z informacjami! [KLIKNIJ W LINK]
Follow https://twitter.com/arek_biernatOtwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?