W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
WZÓR DEKLARACJI
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(tekst jednolity Dz.U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.
)
Składający:
Właściciel nieruchomości, na której zamieszkują oraz właściciel nieruchomości na której nie
zamieszkują mieszkańcy w rozumieniu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
[1]
Termin składania:
Pierwszy termin składania do dnia 31 maja 2013 r. lub w ciągu 14 dni od dnia zamieszkania
pierwszego mieszkańca lub powstania odpadów komunalnych lub 14 dni od dnia, w którym nastąpiły
zmiany danych określonych w deklaracji
Miejsce składania:
Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o. w Sobuczynie
ul. Focha 19/21, Częstochowa 42-217
A. PODMIOT DO KTÓREGO SKŁADANA JEST DEKLARACJA
3. Nazwa i adres siedziby organu, do którego należy złożyć deklarację
Prezydent Miasta Częstochowy
w imieniu którego działa
Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Sobuczynie
B. OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA DEKLARACJI
Obowiązek złożenia deklaracji wynika z art. 6k ustawy
4. Cel złożenia deklaracji (zaznacz właściwy kwadrat)
złożenie deklaracji
korekta deklaracji (data zaistnienia zmian __-____-_____)
C. PODMIOT ZOBOWIĄZANY DO ZŁOŻENIA DEKLARACJI
5. Rodzaj podmiotu (zaznaczyć właściwy kwadrat)
Właściciel nieruchomości
Współwłaściciel
Najemca, dzierżawca
Użytkownik wieczysty
Jednostka organizacyjna albo osoba posiadająca nieruchomość
w zarządzie lub użytkowaniu
Inny podmiot władający nieruchomością
D. DANE IDENTYFIKACYJNE
D.
1 Osoba fizyczna
6. Nazwisko
7. Pierwsze imię, drugie imię
8. Data urodzenia (dzień-miesiąc –rok)
__-____-_________
9. Nr telefonu
10. Adres e-mail
D.2. Pozostałe podmioty
11. Nazwisko/a i Imię/ona wspólników/Pełna nazwa
12. Nr KRS/CEIDG
13. NIP
14. Nr telefon
15. Adres e-mail
D.3. DANE NIERUCHOMOŚCI – na której powstają odpady komunalne[2]
16. Ulica
17. Nr domu
18. Nr lokalu
19. Kod pocztowy
20. Poczta
D.4. ADRES DO KORESPONDENCJI – jeśli jest inny, niż adres nieruchomości określony w punkcie D.3.
21. Kraj
22.Województwo
23. Powiat
24. Gmina
25. Ulica
26. Nr domu
27.Nr lokalu
28. Miejscowość
29. Kod pocztowy
30. Poczta
E. OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI – nieruchomość zamieszkana
Stawka opłaty (określona w Uchwale Rady Miasta Częstochowy w sprawie wysokości tej opłaty [3] )
31.
zł/ osobę Liczba osób zamieszkujących nieruchomość wskazaną w części D3
32. Miesięczna kwota opłaty (kwotę z pozycji 31 należy pomnożyć przez liczbę osób wskazanych w pozycji 32)[4] 33.
zł/miesiąc
F. OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI – nieruchomość niezamieszkana (nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne) Pojemność pojemnika worek ilość pojemników na odpady wytworzone
w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
ilość pojemników na odpady wytworzone na innych nieruchomościach niezamieszkanych
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
Stawka miesięczna od pojemnika[5]
Pojemność pojemnika
worek
Stawka miesięczna
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
MIESIĘCZNA KWOTA OPŁATY
[suma iloczynów wybranych pojemności pojemników (poz. od 34 do 47) oraz odpowiedniej stawki miesięcznej opłaty (poz. od 48 do 54)]
55.
zł/miesiąc
G. OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI – nieruchomość, która
w części stanowi nieruchomość zamieszkaną i niezamieszkaną
MIESIĘCZNA KWOTA OPŁATY
(suma opłat wskazanych w pozycji 33 oraz w pozycji 55)
56.
zł/miesiąc ZAŁĄCZNIKI: (należy wymienić liczbę i rodzaj załączanych dokumentów) ……………………………………………………………. …………………………………………………………… ……………………………………………………………. ……………………………………………………………. ……………………………………………………………. I. OŚWIADCZENIE I PODPIS OSOBY SKŁADAJĄCEJ DEKLARACJĘ
Oświadczam, że podane w deklaracji dane są zgodne ze stanem faktycznym.
57. Data
58. Czytelny podpis właściciela nieruchomości
59. Czytelny podpis pełnomocnika
J. ADNOTACJE ORGANU
POUCZENIE:
1. Jeżeli deklaracja składana jest wyłącznie dla nieruchomości zamieszkanej nie wypełnia się części F i G.
2. Jeżeli deklaracja składana jest wyłącznie dla nieruchomości na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne nie wypełnia się części E i G.
3. Jeżeli deklaracja składana jest dla nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość zamieszkaną i w części nieruchomość niezamieszkaną deklarację wypełnia się w całości.
4. W przypadku niewpłacenia w obowiązujących terminach kwoty opłaty określonej w deklaracji lub wpłacenia jej w niepełnej wysokości, niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954 z późn. zm.).
5. Numer rachunku bankowego, na który należy dokonywać wpłat, każdy właściciel nieruchomości otrzyma po zweryfikowaniu złożonej deklaracji.
6. Termin wniesienia pierwszej opłaty upływa w dniu 15 sierpnia 2013 r. i obejmuje okres od 1 lipca 2013 r. do 31 lipca 2013 r. W przypadku niezłożenia deklaracji w terminie albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, Prezydent Miasta określi w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
7. W przypadku gdy odpady komunalne na danej nieruchomości nie są zbierane w sposób selektywny Prezydent Miasta określi w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami z uwzględnieniem stawki opłaty właściwej dla nieselektywnego sposobu zbierania odpadów komunalnych ustalonej Uchwałą Rady Miasta Częstochowa.
8. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca, powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych lub zmiany przez gminę wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
9. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
10. Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Częstochowa w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do deklaracji właściciele nieruchomości są zobowiązani dołączyć:
1) w odniesieniu do właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, kopię dotychczasowej umowy na odbiór odpadów komunalnych,
2) w odniesieniu do właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy:
a) kopię dotychczasowej umowy na odbiór odpadów komunalnych,
b) dokument potwierdzający odpowiednio fakt prowadzenia w danej nieruchomości działalności gospodarczej lub jej zawieszenia lub zakończenia.
Z up. Prezydenta Miasta
(-) Jarosław Marszałek
Zastępca Prezydenta
Miasta Częstochowy
-----------------------[1] W zabudowie wielolokalowej deklarację składa zarządca lub inny podmiot władający nieruchomością.
[2] Dla każdej nieruchomości należy złożyć odrębną deklarację.
[3] W przypadku wyboru metody nieselektywnego zbierania odpadów komunalnych należy wybrać stawkę podstawową, a przy
wyborze selektywnego zbierania odpadów komunalnych stawkę obniżoną
[4] Opłatę należy wpłacać w odstępach miesięcznych z dołu, termin wniesienia pierwszej opłaty upływa w dniu 15 sierpnia 2013 r. i obejmuje okres od 1 lipca 2013 r. do 31 lipca 2013 r.
[5] W przypadku wyboru metody nieselektywnego zbierania odpadów komunalnych należy wybrać stawkę podstawową, a przy wyborze selektywnego zbierania odpadów komunalnych stawkę obniżoną
-----------------------
1. PESEL/REGON WŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI
2. Dzień-Miesiąc-Rok
……..-….....-……..
Radni skreślili z uchwały o podatku śmieciowym ulgi. Zapis o ulgach zakwestionowała Regionalna Izba Obrachunkowa. Uligi w wysokości 50 proc. miały przysługiwać na trzecie i każde następne dziecko niepełnoletnie w rodzinie.
RIO uznała, że jest to ulga podmiotwa, a więc niezgodna ustawą o gospodarce odpadami komunalnymi. Gminia może wprowdzić ulgę przedmiotową.
Ale w Częstochowie nie przygotowano takiej ulgi.
Będziemy więc wszyscy płacić miesięcznie, od osoby 10,50zł za śmieci posegregowane, 12,50 zł za wymieszane.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?