Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czasowa zmiana godzin pracy Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śląskim

Arkadiusz Biernat
Arkadiusz Biernat
Rzecznik Konsumentów wykonuje swoje zadania przy pomocy wyodrębnionego Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Rzecznik Konsumentów wykonuje swoje zadania przy pomocy wyodrębnionego Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Starostwo Powiatowe
To ważna informacja dla klientów. We wrześniu nastąpi czasowa zmiana godzin pracy Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów działającego w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śl.

Biuro czynne króce

- W dniach od 10 do 24 września Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie czynne krócej tj. do godziny 14.30 - informuje Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl.

Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów mieści się w budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Pszowskiej 92a
w Wodzisławiu Śląskim (III piętro, pokój 326, tel: 32 453 99 62, [email protected]).

Biuro nie przyjmuje stron w środy i piątki. W pozostałe dni tygodnia czynne jest od godz. 9.

Czym zajmuje się rzecznik konsumentów?

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów i jego Biura w szczególności należy:

  • Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
  • Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
  • Współdziałanie (współpraca) z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
  • Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub przepisach odrębnych.

Rzecznik Konsumentów wykonuje swoje zadania przy pomocy wyodrębnionego Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Komu i jak może pomóc?

Obowiązkiem Powiatowego Rzecznika Konsumentów i jego Biura jest pomaganie wyłącznie konsumentom w sprawach ochrony praw konsumenckich. Zgodnie z art. 22(1) k.c. za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej (tj. zakup towaru lub usługi) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumenci są słabszymi uczestnikami rynku od przedsiębiorców, dlatego wymagają odpowiedniej pomocy (patrz link: Informacje teleadresowe – zadania rzecznika i jego biura jako ustawowe sposoby pomocy oraz godziny urzędowania biura).

Mieszkańcy Powiatu mogą zwracać się do Biura Rzecznika Konsumentów:

  • telefonicznie,
  • e-mail,
  • osobiście w godzinach pracy Biura,
  • korespondencyjnie.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wodzislawslaski.naszemiasto.pl Nasze Miasto