Prace na ulicy Jastrzębskiej w Wodzisławiu Śl. prowadzone są na odcinku od ronda 750-lecia Wodzisławia Śląskiego (DK 78) do skrzyżowaniu z ulicą Łużycką (DW 932). Roboty rozpoczęły się z końcem września.
DW 933 w Wodzisławiu Śl. jest rozkopana
Najpierw wycięto drzewa i krzewy w pasie drogowym, a później przystąpiono do rozbiórki starej drogi. Zerwano asfalt, ale i wybrano też podbudowę. Różnica pomiędzy starą istniejącą jeszcze jezdnią, a wykopami to kilkadziesiąt centymetrów. Wkrótce rozpocznie się budowa nowej drogi. Warstwę ścieralną asfaltu zdarto też z wiaduktu nad torami. To nie jest stary obiekt i jego przebudowa nie jest planowana.
Przypomnijmy, na czas prac przejazd ulicą Jastrzębską pomiędzy rondem 750-lecia Wodzisławia Śl. a ulicą Łużycką jest niemożliwy. Objazd do ul. Witosa poprowadzony jest m.in. DW 932 i ulicą Marklowicką.
Zamkną DW 933 w Mszanie
Na mszańskim odcinku DW 933 (ulica Wodzisławska) utrudnienia dla kierowców pojawią się na przełomie listopada i grudnia - zamknięty dla ruchu ogólnego zostanie 2,3-kilometrowy odcinek ulicy, od wyjazdu z autostrady w kierunku Wodzisławia, do stacji Orlen.
Droga będzie jednak udostępniona dla autobusów, poruszać się po niej będą mogli mieszkańcy dojeżdżający do posesji, dojazd będzie też do siedzib przedsiębiorców i do lokali gastronomicznych na tym odcinku (mogą się jednak pojawić chwilowe utrudnienia w ruchu).
Główny objazd w kierunku Wodzisławia zostanie poprowadzony przez Świerklany. Ten odcinek DW 933 będzie zamknięty prawdopodobnie do sierpnia 2020 r.
Przebudowa DW 933 za 240 mln zł
DW 933 jest przebudowywana w powiecie wodzisławskim, ale także na odcinku od skrzyżowania DW 933 z DK 81 w Pawłowicach w kierunku Pszczyny na odcinku 3 km. Koszty przebudowy obydwu odcinków wyniosą 240 mln zł. Inwestycję finansuje samorząd województwa śląskiego (w tym ponad 140 mln zł dofinansowania z funduszy UE). Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
Wykonawcą robót jest firma Strabag. Zakres przebudowy obejmuje m.in.: całkowitą wymianę konstrukcji jezdni, ujednolicenie szerokości drogi, przebudowę lub budowę ciągów pieszo-rowerowych, zjazdów, zatok autobusowych, skrzyżowań, zastosowania nowych sygnalizacji świetlnych, wykonanie ekranów akustycznych, zastosowanie nawierzchni o zmniejszonej emisji hałasu, przebudowę istniejących obiektów mostowych, budowę chodników oraz dróg rowerowych.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?