Droga z Wodzisławia do Jastrzębia po remoncie! Zobaczcie zdjęcia z lotu ptaka
Do użytku oddano przebudowaną Drogę Wojewódzką nr 933 na odcinku od DK 78 w Wodzisławiu Śląskim do ronda przed granicą z Jastrzębiem Zdrój.
Chociaż drogą jeździmy już od kilku tygodni, w Mszanie z udziałem władz wojewódzkich, oficjalnie oddano do użytku wyremontowany gruntownie odcinek DW 933.
- Otwarta w tej chwili DW 933 jest z kolei ważna dla Subregionu Zachodniego. To kluczowe ogniwo komunikacyjne nie tylko dla mieszkańców Wodzisławia i Jastrzębia, ale także gmin ościennych. Pamiętajmy, że jest to droga wykonana w oparciu o najnowsze technologie poprawiające przyczepność, a co za tym idzie zwiększające bezpieczeństwo. Mamy zatem jakość i komfort w jednym – przekonywał marszałek województwa Jakub Chełstowski.
Koszt robót budowlanych trwających od 2019 roku wyniósł 82,9 mln zł w tym współfinansowanie z UE 47 mln zł, umowę na roboty budowlane podpisano we wrześniu 2019 roku.
Tak wygląda nowa droga
Zakres inwestycji obejmował
- przebudowę drogi o długości 7,2 km do parametrów klasy G
- ujednolicenie szerokości jezdni (7,0m) i poboczy
- całkowitą wymianę istniejącej konstrukcji nawierzchni z dopuszczeniem nacisku osi 11,5 tony,
- przebudowę odcinków chodników, ciągów pieszo-rowerowych na całym przebiegu inwestycji – tj. 7,20 km,
- budowę zjazdów,
- zatok autobusowych, skrzyżowań
- budowę czterech skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
- budowę i przebudowę dwóch obiektów mostowych, dwóch przepustów, przebudowę kanalizacji deszczowej i sieci gazowej
- wykonanie ekranów akustycznych
- oświetlenia ulicznego
- budowę na całej długości kanału technologicznego.
- Jest to odcinek łączący DK 78 w Wodzisławiu z węzłem autostrady A1. W ciągu doby przejeżdża tędy blisko 20 tysięcy pojazdów. Są to natężenia ruchu, które mogłyby tę trasę zakwalifikować do rangi dróg krajowych. Na skrzyżowaniu dróg 930 i 933, czyli w newralgicznym punkcie zostało wybudowane rondo. To skrzyżowanie było niebezpieczne, dziś ten problem zniknął. Przy budowie drogi wykorzystaliśmy najnowsze technologie. Są to nawierzchnie o obniżonym poziomie hałasu, pełny pakiet bitumiczny na asfalcie wysokomodyfikowanym, gdzie spodziewana trwałość tej drogi to jest 50 lat. Jesteśmy jedynym zarządem dróg w kraju, które stosuje tego typu rozwiązania – podkreśla Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
- Droga na terenie Mszany ma nowe funkcje. Poprzednio to była wyłącznie jezdnia. Nie było chodników i ciągów pieszo-rowerowych. A to znacząco wpływa na poprawę bezpieczeństwa – dodaje Mirosław Szymanek, wójt gminy Mszana.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?