Personalizacja i swoboda drukowania etykiet we własnym zakresie kluczem do sukcesu firmy Tea Club

Akcja specjalna Nowoczesna Firma
Nowoczesna firma potrafi w pełni wykorzystać potencjał, który oferują nowoczesne technologie i dzięki temu rozwinąć swój biznes i zoptymalizować koszty. Przekonała się o tym firma Tea Club, zajmującej się importem i dystrybucją wysokiej jakości herbaty i kawy wraz z akcesoriami. Dzięki przemyślanym inwestycjom w odpowiednie technologie i urządzenia zyskała swobodę projektowania i drukowania etykiet w pełni wykorzystując potencjał personalizowanego druku we własnym zakresie, na żądanie.

W ostatnich latach zaobserwowaliśmy kilka zmian w branży druku etykiet i opakowań. Firmy przyjmują nowoczesne techniki, aby rozwijać swoją działalność i możliwości. Poszukują nowych technologii, aby sprostać wymaganiom konkurencyjnego i szybko zmieniającego się rynku. Jesteśmy też już w erze dużej roli personalizacji etykiet na produktach- nie trzeba daleko szukać przykładów w ciągu ostatnich kilku lat, niezależnie od tego, czy jest to kampania Coca-Cola „Podziel się colą”, czy etykiety zup „Get Well Soon” Heinza. Popularność druku cyfrowego wzrosła fenomenalnie w ciągu ostatniej dekady, uruchamiając niezwykle teraz rosnący w siłę trend personalizacji i dostosowywania etykiet pod indywidualne potrzeby zarówno klienta jak i firmy. Indywidualne opakowanie daje również dużo miejsca na kreatywność, co jest świetne, ponieważ można stworzyć własne, unikalne opakowanie, które będzie odzwierciedlało naszą markę w najlepszy możliwy sposób.

Rosnąca rola druku cyfrowego, który ułatwia druk na żądanie, ekonomiczny druk zmiennych danych nawet w przypadku małych nakładów, a także możliwość drukowania na coraz szerszej gamie różnorodnych nośników przeniosła personalizację etykiet na zupełnie nowy poziom. Pojawiły się na rynku drukarki cyfrowe do druku etykiet z roli na rolę, jak chociażby OKI Pro 1050 z białym tonerem, które znacząco zmieniły kwestię personalizowanego druku na żądanie we własnym zakresie, do tego w ekonomiczny sposób przy niskich nakładach.

Polskie przedsiębiorstwa coraz chętniej podążają za aktualnymi trendami, aby zwiększyć swoją konkurencyjność. Dynamiczny rozwój firmy Tea Club spowodował, że osiągnęła ona poziom, w którym konieczne było, podjęcie decyzji w którym kierunku podążać w kwestii druku etykiet. Duża skala biznesu oraz jego różnorodność spowodowały bowiem, że dotychczasowy sposób produkcji etykiet zamawianych u zewnętrznych dostawców stał się mało wydajny i problematyczny w związku z aktualnymi potrzebami firmy.

Swoboda projektowania i personalizacji, która robi różnicę

Tea Club to polska rodzinna firma, która od 30 lat zajmuje się importowaniem i sprzedażą wysokogatunkowej herbaty, kawy dla klienta końcowego jak i biznesowego. Posiada ona bardzo szeroki asortyment herbat i kaw z całego świata. Często są to produkty premium, wysokiej jakości, oferujące niebywałe walory smakowe i aromatyczne. Tea Club dociera, ze swoją bogatą ofertą herbat, do klientów w całej Polsce, poprzez specjalistyczną ogólnopolską sieć sklepów Five o’Clock. Firma zajmuje się też konfekcjonowaniem i personalizowaniem swoich towarów, a także sprzedażą ich dla klientów biznesowych z branży HoReCa, oferuje również program franczyzowy.

Ze względu na szerokie spektrum działania, potrzeby związane z produkcją odpowiednich etykiet w krótkim czasie stały się dużym wyzwaniem. Firma podąża też intensywnie za trendami wprowadzając nowe linie produktowe i stawiając na szeroką personalizację, która jest coraz bardziej pożądana przez klientów. Wysokojakościowy asortyment potrzebował też równie jakościowego opakowania premium, z użyciem odpowiednich nośników, często w różnych rozmiarach, i drukowanego ze zmiennymi danymi w krótkich seriach. Z czasem okazało się, że zamawianie etykiet w drukarni staje się mocno nieekonomiczne i coraz bardziej problematyczne ze względu na m.in. długi czas oczekiwania na zamówienie czy potrzebę drukowania etykiet w zbyt dużych nakładach względem rzeczywistych potrzeb.

Firma potrzebowała znacznie obniżyć koszty produkcji etykiet, skrócić czas ich przygotowania oraz zyskać możliwość błyskawicznej reakcji na potrzeby klienta biznesowego. Klient oczekiwał bowiem szybkiej dostawy z określonym brandingiem, personalizowanego, często z dnia na dzień, a do tego chciał wcześniej zobaczyć próbki etykiet. Takie podejście w przypadku zamawiania etykiet w drukarni, było bardzo trudne do realizacji i bardzo kosztowne, przez co firma Tea Club traciła niektórych klientów.

Firma Tea Club postanowiła więc zyskać większą swobodę w produkcji etykiet i zainwestować w drukarkę, która pozwoli im poszerzyć skalę biznesową i maksymalnie uprościć proces produkcji etykiet i pozwoli uniezależnić się od dostawców zewnętrznych.

Wyzwanie

Aby wyróżnić swoje niepowtarzalne produkty, firma Tea Club, potrzebowała rozwiązania, które z jednej strony pomoże zdywersyfikować etykiety dla tak bogatego portfolio produktów pod marką własną, a z drugiej pomoże także w tworzeniu różnorodnych etykiet, które będą wykorzystywane przez portfel klientów z obszaru HoReCa oraz franczyzy. Co więcej rozwiązanie, którego firma poszukiwała, miało pozwolić jej tworzyć spersonalizowane etykiety we własnym zakresie, na żądanie, oraz umożliwić wprowadzanie nowych wzorów etykiet od ręki.

Drukarka etykiet OKI Pro1050 – nowa jakość w druku etykiet

Firma Tea Club, po intensywnych poszukiwaniach odpowiedniego dla siebie rozwiązania, postanowiła zainwestować w pięciokolorową (CMYK + biały) drukarkę etykiet OKI Pro1050.

Pro1050 zaprojektowano z myślą o elastyczności i profesjonalnych wynikach dostarczanych w sposób opłacalny dla organizacji, które po wdrożeniu drukarki zyskują możliwość drukowania etykiet na żądanie we własnym zakresie. Została opracowana specjalnie dla rozwijającego się rynku użytkowników, którzy potrzebują łatwego w konfiguracji systemu do drukowania etykiet na żądanie, a także wymagają minimalnego przeszkolenia w obsłudze. Użytkownicy mogą konfigurować zadania w ciągu kilku krótkich kroków, dzięki czemu firma zyskuje bardzo opłacalną możliwość druku zmiennych danych w wysokiej jakości wydruku i przy niskich nakładach kapitałowych na produkcję etykiet.

Korzyści

Od momentu jak firma Tea Club posiada urządzenie OKI Pro1050 może na bieżąco tworzyć wszechstronne i kreatywne wzory etykiet, personalizować je według potrzeb klientów i drukować w końcu w takiej liczbie, jaka jest naprawdę potrzebna i co najważniejsze…od ręki!

– W związku z tym, że jest duże zapotrzebowanie w tej chwili na personalizację różnych produktów, wychodząc naprzeciw tym trendom, postanowiliśmy być samowystarczalni i zainwestowaliśmy w drukarkę marki OKI Pro1050. Zyskaliśmy dużą swobodę w zakresie drukowania etykiet na nasze produkty. OKI pozwala nam na drukowanie etykiet, na żądanie, w krótkich seriach, ze zmiennymi danymi, na szerokiej gamie nośników, z wykorzystaniem pełnej gamy kolorów CMYK i piątego tonera białego. Dodatkowo zyskaliśmy możliwość natychmiastowego reagowania na potrzeby i zamówienia ze strony naszych klientów. Proces przygotowania etykiety skrócił się w niesamowity sposób, znacząco obniżyliśmy też koszty związane z obsługą i drukiem etykiet. W skali miesiąca to nawet blisko o 25%. Co ważne, nie tracimy potencjalnych klientów, co wcześniej się nam niestety zdarzało, ze względu na długi czas oczekiwania na dostawy gotowych etykiet z drukarni. W związku z tym nie zawsze byliśmy wstanie sprawnie obsłużyć kampanie promocyjne i akcje specjalne. Teraz jesteśmy samowystarczalni i wszystko możemy realizować praktycznie natychmiast. Od samego początku naszym celem było wprowadzenie na polski rynek szerokiej oferty wysokojakościowej herbaty z całego świata. To nam się udało, a teraz dzięki łatwemu drukowi zmiennych danych, możemy dodatkowo sprawnie drukować personalizowane etykiety do naszych herbat i w bardzo krótkim czasie dostarczać je naszym klientom. Zyskaliśmy też łatwość wprowadzania nowych produktów, personalizowania ich i tworzenia dla nich etykiet z wykorzystaniem szerokiego spektrum nośników. To niewątpliwie pomoże nam jeszcze bardziej rozwinąć naszą firmę i zwiększyć skalę biznesu – mówi Marek Brzezicki, założyciel firmy Tea Club i współwłaściciel sieci Five o’Clock.

Ewolucja i postęp technologii drukowania jest głównym czynnikiem napędzającym rozwój rynku druku etykiet i opakowań. Ponadto przyjęcie technologii druku cyfrowego znacząco zmieniło obraz współczesnej etykiety drukowanej na żądanie, od ręki, w pełni spersonalizowanej i dostosowanej do aktualnych potrzeb firmy i klienta. Właściciele marek zdają sobie sprawę z zalet druku cyfrowego w przyjmowaniu zaawansowanych rozwiązań w zakresie etykiet i opakowań, które mogą pomóc im w łączeniu się z konsumentami za pomocą odpowiednich komunikatów i indywidualnej personalizacji.

Można się spodziewać, że coraz więcej małych i średnich marek, tak jak Tea Club, odniesie korzyści z druku personalizowanych etykiet we własnym zakresie.

Więcej informacji o personalizowanym druku etykiet tu: www.drukujetykiety.pl

 

Wideo

Materiał oryginalny: Personalizacja i swoboda drukowania etykiet we własnym zakresie kluczem do sukcesu firmy Tea Club - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie