W środę (13 listopada) przed południem do drzwi mieszkania pokrzywdzonego zapukał mężczyzna podający się za pracownika ZUS-u z informacją, że ma pieniądze dla jego żony.
Dzień dobry, jestem z ZUS...
- Właściciel mieszkania wpuścił go do środka. Wykorzystując chwilową nieuwagę lokatora, sprawca okradł mężczyznę, po czym powiedział, że przyjdzie innym razem, gdy w domu będzie jego żona. Mężczyzna zorientował się dopiero po wyjściu oszusta z mieszkania, że z szafki zniknęła gotówka - mówi nadkom. Marta Pydych z wodzisławskiej policji.
W toku prowadzonego postępowania, na podstawie podanego przez pokrzywdzonego rysopisu sporządzono portret pamięciowy sprawcy, który miał charakterystyczny kobiecy cienki głos.
- Każdą osobę, która rozpoznaje mężczyznę z portretu pamięciowego, prosimy o kontakt z rydułtowską bądź wodzisławską policją. Każdy szczegół dotyczący tego zdarzenia może mieć bardzo istotne znaczenie dla sprawy. Zapewniamy anonimowość - słyszymy w komendzie.
Informacje w sprawie można przekazywać do Komendy Powiatowej Policji w Wodzisławiu Śl. (tel. 0324537255), Komisariatu Policji w Rydułtowach (tel. 324125810) oraz pod numerem alarmowym 112.
ZUS: Nie chodzimy po domach
Oszuści na wiele sposobów próbują oszukać naszych klientów. Metody są różne, m.in. kontaktują się telefonicznie w celu umówienia spotkania dotyczącego dziedziczenia składek z subkonta, wypełnienia wniosku o przeliczenie świadczenia, wypłaty z nadpłaty podatku, czy nawet wypłaty równowartości świadczenia.
- Przestrzegamy naszych klientów, że nie dzwonimy i nie odwiedzamy ich w domach w sprawie przeliczenia składek, podwyższenia świadczeń, czy wypłaty nadpłaconego świadczenia bądź też wypełnienia innych dokumentów. Nie wystawiamy też żadnych faktur do zapłaty zaległych składek w korespondencji mailowej - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Osoby, chcące uzyskać informacje na ten temat swojego świadczenia, porady z zakresu ubezpieczeń społecznych, mogą skorzystać z bezpłatnych porad ZUS osobiście na sali obsługi klienta lub poprzez kontakt telefoniczny pod numerem (22) 560 16 00.
Kontakt z klientem zawsze odbywa się osobiście w siedzibie Zakładu, listownie lub poprzez uwierzytelniony profil na PUE. Pracownicy ZUS odwiedzają klientów w domu tylko w przypadku kontroli wykorzystania zwolnień lekarskich – jest to jedyna sytuacja wizyty bez zapowiedzi. Pracownicy ZUS zawsze posiadają legitymację oraz upoważnienie do przeprowadzenia kontroli.
- Niestety, prób kolejnych oszustw ,,na pracownika ZUS” jest coraz więcej. Prosimy naszych klientów o zachowanie szczególnej ostrożności. Pamiętajmy, że podawanie danych osobowych oszustom może zostać wykorzystane na niekorzyść klientów ZUS. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej - przestrzega rzeczniczka.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?