Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiatowy rzecznik konsumentów w Wodzisławiu podsumował zeszły rok. Udzielił aż 1600 porad. O co pytali go mieszkańcy?

OPRAC.:
Ireneusz Stajer
Ireneusz Stajer
Powiatowy rzecznik konsumentów w Wodzisławiu Dariusz Kalemba udzielił w zeszłym roku 973 porady
Powiatowy rzecznik konsumentów w Wodzisławiu Dariusz Kalemba udzielił w zeszłym roku 973 porady UM Wodzisław
Dzisiaj (15 marca) obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Dariusz Kalemba, powiatowy rzecznik konsumentów w Wodzisławiu podsumował ubiegły rok. Zdecydowana większość udzielonych porad (973) dotyczyła reklamacji towarów, szczególnie urządzeń RTV i AGD, telefonów oraz sprzętu komputerowego. Udzielano też pomocy w reklamacjach usług (425 porady) m.in. energetycznych, remontowych, telekomunikacyjnych czy turystycznych.

Reklamacje w sklepach, problemy z zakupami online czy spory z przedsiębiorcami. To tylko niektóre ze spraw, którymi zajmuje się rzecznik praw konsumenta. Powiatowy Rzecznik Konsumentów wodzisławskiego Starostwa podsumował 2022 rok. W zeszłym roku udzielił ponad 1600 porad konsumenckich i informacji prawnych z zakresu prawa konsumenckiego.

Zdecydowana większość udzielonych porad (973 porady) dotyczyła reklamacji towarów, szczególnie urządzeń RTV i AGD, telefonów oraz sprzętu komputerowego. Udzielano też pomocy w reklamacjach usług (425 porady) m.in. energetycznych, remontowych, telekomunikacyjnych czy turystycznych.

- Pisemne prośby o pomoc wpływały od mieszkańców wszystkich gmin naszego powiatu. Najchętniej z pomocy korzystali mieszkańcy Wodzisławia Śląskiego, Rydułtów i Radlina – mówi Dariusz Kalemba, powiatowy rzecznik konsumentów.

O co zazwyczaj pytają klienci

Osoby korzystające z usług biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów najczęściej pytały o możliwości zwrotu pełnowartościowego towaru, zasady reklamacji towarów i usług na podstawie rękojmi i gwarancji czy o możliwości odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem lub na odległość. Pytania dotyczyły również analizy treści umów, regulaminów, zamówień, kart gwarancyjnych, pism reklamacyjnych, pism procesowych, dochodzenia zwrotu zaliczki lub zadatku, pomocy w uzyskaniu danych adresowych przedsiębiorców.

Pisemne prośby o pomoc wpływały od mieszkańców wszystkich gmin naszego powiatu. Najchętniej z pomocy korzystali mieszkańcy Wodzisławia Śląskiego, Rydułtów i Radlina – mówi Dariusz Kalemba, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

W Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śląskim wizytę u powiatowego rzecznika konsumentów można umówić online.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wodzislawslaski.naszemiasto.pl Nasze Miasto