Reklamacje w sklepach, problemy z zakupami online czy spory z przedsiębiorcami. To tylko niektóre ze spraw, którymi zajmuje się rzecznik praw konsumenta. Powiatowy Rzecznik Konsumentów wodzisławskiego Starostwa podsumował 2022 rok. W zeszłym roku udzielił ponad 1600 porad konsumenckich i informacji prawnych z zakresu prawa konsumenckiego.
Zdecydowana większość udzielonych porad (973 porady) dotyczyła reklamacji towarów, szczególnie urządzeń RTV i AGD, telefonów oraz sprzętu komputerowego. Udzielano też pomocy w reklamacjach usług (425 porady) m.in. energetycznych, remontowych, telekomunikacyjnych czy turystycznych.
- Pisemne prośby o pomoc wpływały od mieszkańców wszystkich gmin naszego powiatu. Najchętniej z pomocy korzystali mieszkańcy Wodzisławia Śląskiego, Rydułtów i Radlina – mówi Dariusz Kalemba, powiatowy rzecznik konsumentów.
O co zazwyczaj pytają klienci
Osoby korzystające z usług biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów najczęściej pytały o możliwości zwrotu pełnowartościowego towaru, zasady reklamacji towarów i usług na podstawie rękojmi i gwarancji czy o możliwości odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem lub na odległość. Pytania dotyczyły również analizy treści umów, regulaminów, zamówień, kart gwarancyjnych, pism reklamacyjnych, pism procesowych, dochodzenia zwrotu zaliczki lub zadatku, pomocy w uzyskaniu danych adresowych przedsiębiorców.
Pisemne prośby o pomoc wpływały od mieszkańców wszystkich gmin naszego powiatu. Najchętniej z pomocy korzystali mieszkańcy Wodzisławia Śląskiego, Rydułtów i Radlina – mówi Dariusz Kalemba, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
W Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śląskim wizytę u powiatowego rzecznika konsumentów można umówić online.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?