W minionym miesiącu Rada Miasta w Wodzisławiu podjęła następujące decyzje:
- Powołana została komisja przetargowa do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest przebudowa nawierzchni dróg na terenie Starego Miasta. Przetarg został już rozstrzygnięty a umowa podpisana. Prezydent spotkał się z przedsiębiorcami posiadającymi swoje punkty handlowo-usługowe w rejonie planowanych remontów, by porozmawiać o czekających ich utrudnieniach. Spotkanie miało na celu minimalizację utrudnień.
- Powołana została na kolejny okres Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Przeznaczona do sprzedaży w drodze przetargu została nieruchomość miejska położona przy ulicy Marklowickiej. Powierzchnia niezabudowanej działki wynosi 8532 m kw. Cenę wywoławczą ustalono na 360 tys. zł + podatek VAT w wysokości 23 %.
- Dokonany został podział środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez miasto. Ustalono także szczegółowe kryteria i tryb przyznawania tych środków.
- Powołano komisję przetargową, której zadaniem było przygotowanie przetargu, którego przedmiotem jest termomodernizacja budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Kokoszycach.
- Ustalono cenę wywoławczą w trzecim przetargu na sprzedaż nieruchomości należącej do miasta, położonej przy ulicy Pszowskiej 2a. Nieruchomość ma powierzchnię 3328 m kw. Jej cena wynosi 545 tys. zł.
- Dzięki negocjacjom prowadzonym przez przedstawicieli Urzędu Miasta i Służb Komunalnych Miasta udało się zapewnić propozycje pracy dla części pracowników SKM. Chodzi o pracowników, którzy byli zagrożeni utratą pracy w wyniku zmian ustawy o gospodarowaniu śmieciami. Wiadomo już, że ofertę pracy wyłoniona w przetargu firma Transgór S.A. złożyła 9 pracownikom.
O tym informował podczas sesji prezydent miasta.
Absolutorium dla prezydenta
Radni Rady Miejskiej udzielili prezydentowi Mieczysławowi Kiecy absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2012 - WIĘCEJ.
Okres wakacji czasem remontów w placówkach oświatowych
Naczelnik Wydziału Edukacji Ludwika Kłosińska przedstawiła Radzie Miejskiej plan remontów w wodzisławskich szkołach i przedszkolach.
Co między innymi jest w planach w bieżącym roku?
ZS nr 2 – cyklinowanie i lakierowanie parkietu w auli,
SP nr 2 – wymiana ogrodzenia,
G nr 2 – wymiana stolarki okiennej,
ZSP nr 4, ZS nr 2, ZSP nr 1 oraz SP nr 2 – budowa nowych boisk,
PP nr 1, PP nr 16, ZSP nr 5, PP nr 18, ZSP nr 1, PP nr 2, ZSP nr 3, ZSP nr 4 – budowa nowych placów zabaw,
ZSP nr 4, ZSP nr 7, ZSP nr 6, SP nr 10 – termomodernizacja,
G nr 2 – przebudowa placu szkolnego.
-Łącznie na niezbędne remonty i inwestycje w naszych placówkach oświatowych wydanych w 2013 roku zostanie 1 mln 246 tys. zł. - Budżet oświaty na 2013 rok został określony na poziomie wykonania za 2012 rok – mówi naczelnik Wydziału Edukacji Ludwika Kłosińska. - Jednakże działania podjęte w 2012 i 2013 roku sprawiły, że udało się wygospodarować środki na cele remontowe. Mówię przede wszystkim o wprowadzonych zmianach w polityce kadrowej w oświacie – dodaje Kłosińska. Przypomnijmy, że w minionych miesiącach podjętych zostało wiele trudnych decyzji, których celem było uzyskanie oszczędności. Wymienić tu można m.in. ograniczenie zatrudniania nauczycieli w niepełnym wymiarze czasu pracy na czas określony, kierowanie nauczycieli do innych placówek na uzupełnienia etatów, ograniczenie ilości urlopów nauczycieli na poratowanie zdrowia, reorganizację zatrudnienia pracowników obsługi administracyjno-technicznych placówek, przekształcenie 7 stołówek szkolnych, szkolenia dla dyrektorów na temat zarządzania kosztami czy monitoring zużycia mediów.
Uchwalone w drodze głosowania radnych
-Wprowadzono możliwość składania deklaracji na podatek od środków transportowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Format elektroniczny deklaracji na podatek od środków transportowych oraz układ informacji i powiązań między nimi, sposób przesyłania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, rodzaje podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone deklaracje określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 lutego 2013 roku.
- Określono tryb i warunki składania za pomocą środków komunikacji elektronicznej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli zamieszkiwanych nieruchomości. E-deklaracja wraz z załącznikami ma być przesyłana do Urzędu Miasta za pomocą Platformy Elektronicznych Usług Publicznych, dostępnej pod adresem www.sekap.pl. Warunkiem korzystania z platformy jest zaakceptowanie regulaminu świadczenia usług oraz założenie indywidualnej skrzynki kontaktowej. Na platformie znaleźć można także elektroniczne formularze, które posłużą do przygotowania e-deklaracji. Warto pamiętać, że korzystanie z platformy jest bezpłatne. Korzystając zatem z usług elektronicznych, zaoszczędzimy pieniądze, ale też czas.
-Szkoła Podstawowa nr 28 wchodząca w skład Zespołu Szkół nr 3 ulegnie likwidacji z dniem 31 sierpnia 2018 roku-WIĘCEJ.
-Zmieniona została siedziba Obwodowej Komisji Wyborczej nr 3. Dotychczas siedziba ta mieściła się w budynku Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i Remontowej przy ul. Lucjana Mendego 2. Zgodnie z zapisami podjętej uchwały siedziba komisji będzie się mieściła w Zespole Placówek Szkolno-Wychowawczo-Rewalidacyjnych leżącym przy ul. Mikołaja Kopernika 71.
-Mały Rynek oficjalnie stał się Małym Rynkiem. Radni uchwalili bowiem nadanie takiej nazwy dla tej nieruchomości.
- Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna otrzymała nowy statut.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?