Rezi robi dym! Popularny youtuber w spocie „Nie truj sąsiada!”
To już drugi spot, który zwraca uwagę na problem palenia śmieci w domowych kotłowniach oraz najtańszym i słabej jakości paliwem. W pierwszym materiale wystąpił wybitny aktor Franciszek Pieczka. Teraz organizatorzy kampanii – Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego oraz Planergia.pl liczą, że dzięki Rezigiuszowi uda się zaangażować w kampanię antysmogową młodzież, co nie tylko przyczyni się do wykształcenia pozytywnych postaw u tej grupy, ale pozwoli też dotrzeć z proekologicznym przekazem do pokolenia rodziców oraz dziadków.
- Fatalny stan naszego powietrza można zmienić, ale nie udawajmy, że problemu nie ma lub, że nas on nie dotyczy. Zacznijmy od zmiany złych przyzwyczajeń i wycofaniem przyzwolenia na masowe trucie wokół nas. Stopniowo – w zależności od naszych możliwości finansowych – inwestujmy w poprawę efektywności energetycznej naszych domów, korzystając tam, gdzie się da, z dostępnych możliwości wsparcia dotacyjnego. Nagrodą będą nie tylko niższe rachunki, ale przede wszystkim zdrowie i czyste powietrze wokół nas - mówią organizatorzy akcji "Nie truj sąsiada".
ZOBACZ TEŻ: Polub nas na Facebooku i bądź na bieżąco z informacjami z Wodzisławia Śl. i okolic! [KLIKNIJ W LINK]
„Gmina z dobrą energią” to nie tylko spoty, chociaż to one przyciągają największą uwagę medialną. Projekt, w który zaangażowały się wszystkie samorządy z terenu Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, to przede wszystkim konkretne działania informacyjno-edukacyjne, które będą kontynuowane do połowy 2018 roku.
Rozpoczęto cykl kompleksowych szkoleń dla pracowników samorządowych. Wkrótce ruszą także szkolenia dla nauczycieli i liderów lokalnych. Do konkursu dla szkół i przedszkoli zgłosiło się ponad 160 placówek z całego Subregionu, które otrzymały już materiały edukacyjne i informacyjne przygotowane w ramach projektu.
ZOBACZ TEŻ: Polub nas na Facebooku i bądź na bieżąco z informacjami z Raciborza i okolic! [KLIKNIJ W LINK]
- Kluczowy element projektu to jednak działania dla mieszkańców Subregionu, mające ułatwić podejmowanie decyzji inwestycyjnych, takich jak wymiana źródła ciepła czy termomodernizacja domu. W tym celu już w marcu udostępnione zostaną takie narzędzia jak poradnik inwestora, kalkulator efektywności czy artykuły eksperckie, infografiki i studia przypadku - dodają pomysłodawcy.
Poniżej wspomniany spot z Rezim.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?