Sztuczna inteligencja w służbie biznesu

Akcja specjalna Nowoczesna Firma
Rozmowy biznesowe, zebrania, spotkania, burze mózgów czy inna forma pracy zespołowej to podstawowe działania zapewniające prawidłowe i efektywne funkcjonowanie każdego przedsiębiorstwa. Postępująca globalizacja i rzeczywistość związana z ogólnoświatową pandemią coraz bardziej ograniczają kontakt bezpośredni.

Tym większa staje się rola wideokonferencji. Rynek bardziej niż kiedykolwiek potrzebuje i docenia rozwiązania takie jak Jabra PanaCast zapewniające perfekcyjny obraz czy najwyższej jakości dźwięk z głośnika Jabra Speak 750. Zastosowanie takich narzędzi jest doskonałą alternatywą dla tradycyjnych rozmów w sali konferencyjnej.

Sztuczna inteligencja w służbie komunikacji

Za sprawą ogólnoświatowej pandemii wyjazdy służbowe i spotkania w salach konferencyjnych zostały bardzo zredukowane, ale dla funkcjonowania przedsiębiorstwa niezbędne są kontakty między pracownikami. Jednocześnie doceniono to, jak ważny jest nie tylko sam przekaz treści rozmowy przez telefon czy telekonferencje – komunikacja niewerbalna ma większe znaczenie od samej treści wypowiadanych zadań. Dlatego w przypadku szukania jak najlepszej alternatywy do rozmowy na żywo pożądane są rozwiązania dotyczące przekazu obrazu i głosu jednocześnie. Odpowiedni sprzęt, z pomocą którego można prowadzić wideokonferencje oddające realizm rozmowy na żywo przestał być rarytasem, z którego korzysta się okazjonalnie, a stał się nieodzowną częścią biura.

Między bezpośrednim spotkaniem, a zwykłą rozmową telefoniczną dysponujemy takimi narzędziami, jak telekonferencja i wideokonferencja. Im lepsza jakość wideokonferencji, tym bardziej zbliżamy się do ideału. Tę ostatnią formę komunikacji wspiera sztuczna inteligencja. Oparte na niej systemy do prowadzenia wideokonferencji są coraz bardziej doceniane w codziennym prowadzeniu biznesu. Z badań Aruba Studie wynika, że aż 70 proc. ankietowanych uznaje zastosowanie technologii cyfrowych za przyczynę efektywniejszego kontaktu z współpracownikami. Dzięki takim narzędziom produktywność może wzrosnąć nawet o 30 proc. Dlatego ponad połowa przedsiębiorców woli inwestować w rozwiązania wspierane przez sztuczną inteligencję od zwiększania liczby pracowników.

Wideokonferencje nowej generacji – oszczędność czasu

Profity związane z zastosowaniem najnowocześniejszych rozwiązań telekonferencyjnych można sprowadzić do jednego argumentu, jakim jest oszczędność czasu. W skali makro, efektywny kontakt audiowizualny jest alternatywą dla konieczności przemieszczania się dla odbycia rozmowy czy udziału w konferencji. Oszczędzany jest nie tylko czas pracownika – czas spędzony mało produktywnie w podróży. W tym przypadku redukowane są też bardzo wymierne koszty związane z koniecznością zakupu biletów na środki transportu.

Również nie do przecenienia jest oszczędność czasu związana z efektywniejszym jego wykorzystaniem – gdy uczestnicy spotkania mają komfort wysokiej jakości kontaktu między sobą. Świadomość bezpośredniej łączności wizualnej i dźwiękowej mobilizuje i nie pozwala oddawać się innym czynnościom podczas rozmowy, takich jak choćby odbieranie telefonów, czytanie i odpisywanie na SMS-y czy najzwyklejsze spadki koncentracji. Większe skupienie przyczynia się do osiągnięcia celu rozmowy w krótszym czasie. Interlokutorzy spotkań, które odbywają się przy użyciu odpowiedniego sprzętu mówią o skróceniu czasu rozmów o nawet 20 proc.

Jabra PanaCast – rozmowa przy jednym stole

Aby mieć wrażenie, że przy jednym stole rozmawiają osoby fizycznie znajdujące się nawet w bardzo odległych miejscach niezbędny jest oczywiście zarówno odpowiedni sprzęt, jak i innowacyjne rozwiązania wspomagające komunikację audiowizualną. Tak jest w przypadku Jabra PanaCast. Urządzenie to posiada trzy kamery o rozdzielczości 13 megapikseli, które zapewniają widoczność w zakresie 180 stopni w rozdzielczości 4K. Takie parametry gwarantują stworzenie efektu całkowitej bliskości rozmówców. Dla uzyskania jeszcze lepszej interakcji i realizmu rozmowy Jabra PanaCast dysponuje dodatkowymi narzędziami. Urządzenie dba, by w polu widzenia znajdowali się wszyscy – nawet jeśli do rozmowy dołączy kolejna osoba, kamery interaktywnie dopasowują obraz tak, by każdy z uczestników był tak samo widoczny. Nie bez znaczenia jest też inny aspekt związany z wysoką jakością przekazu czy dopasowania obrazu – rozmówcy nie muszą się martwić, czy są dobrze widziani i słyszani. Aby dopełnić wrażenia realizmu rozmowy niezbędny jest odpowiedniej jakości dźwięk. Ten można uzyskać przy zastosowaniu głośnika Jabra Speak 750.

Urządzenie to zapewnia nie tylko bezkompromisową jakość samego dźwięku. Unikalna technologia Jabra oferuje dookólny mikrofon, który zapewnia doskonałą słyszalność w zakresie 360 stopni i rejestruje dźwięki dochodzące pod dowolnym kątem. Speak 750 działa z pełnym dupleksem, co oznacza, że głos obu rozmówców jest przesyłany jednocześnie, umożliwiając naturalną komunikację w obu kierunkach. Rozmowy przebiegają tak płynnie, jak podczas bezpośredniego spotkania. Podobnie jak w przypadku Jabra PanaCast instalacja i uruchomienie Jabra Speak 750 jest niezwykle proste. Produkty Jabra współpracują też ze wszystkimi popularnymi platformami w zakresie wideo i audio przeznaczonymi do prowadzenia konferencji, w tym posiadają certyfikat zgodności z Microsoft Teams i Zoom.

Z pewnością można powiedzieć, że tandem Jabra PanaCast i Jabra Speak 750 podnosi poprzeczkę jakości i efektywności wideokonferencji. Producent jednak na tym nie poprzestaje i wdraża kolejne funkcjonalności, które dodatkowo usprawnią proces komunikacji podczas spotkań. Zaczynając od tego, że przy zastosowaniu rozwiązań Jabra PanaCast będzie możliwe organizowanie konferencji przez automatyczną rezerwację pomieszczeń na podstawie liczby zgłoszonych uczestników, a kończąc na przygotowaniu transkrypcji, która nie tylko zarchiwizuje rozmowę, ale ułatwi analizę jej wyników. Ponadto, przy technikach opartych o sztuczną inteligencję będzie można wdrażać przeróżne funkcjonalności takie jak np. analiza atmosfery w jakiej przebiegała rozmowa.

Wideokonferencja to już nie tylko alternatywa

Jak widać na przykładzie aktualnych i nadchodzących funkcjonalności dostępnych w rozwiązaniach Jabra, jeśli nie dziś, to już niedługo z pomocą najwyższej jakości sprzętu i udogodnień możliwych przy zastosowaniu sztucznej inteligencji tradycyjne spotkania stracą na znaczeniu. Nie oznacza to oczywiście ich eliminacji. Szczególnie jednak w okresie pandemii w sposób naturalny weryfikuje się ich potrzebę, zwłaszcza mając do dyspozycji rozwiązania Jabra. Właściciele firm i pracownicy doceniają plusy pracy zdalnej i to na wielu płaszczyznach. Nawet ograniczenie o jeden dzień pracy w biurze oznacza o 20 proc. mniejszy ruch na ulicach, a to oznacza poprawę bezpieczeństwa i redukcję CO2. Właściciele firm zauważają, że pracownicy nie zmagając się z utrudnieniami i podróżami – są bardziej efektywni. Trzeba mieć jednak świadomość, że istotą sprawy nie jest praca wykonywana wyłącznie zdalnie, ale właściwa równowaga pomiędzy nią oraz pracą w biurze w celu osiągnięcia maksymalnej produktywności.

Jaka część obowiązków będzie wykonywana w biurze, a jaka zdalnie zależy również od efektywności i funkcjonalności narzędzi do wideokonferencji, zwłaszcza rozwiązań stosujących elementy sztucznej inteligencji. Z ich zastosowaniem praca zdalna staje się nie tylko konieczną alternatywą, ale tak samo ważnym sposobem pracy, jak tradycyjny.

Wideo

Materiał oryginalny: Sztuczna inteligencja w służbie biznesu - Strefa Biznesu

Dodaj ogłoszenie