Wodzisław: Bambik, boomer i bejba mają zwrócić uwagę na prawidłowe segregowanie odpadów
Władze Wodzisławia Śląskiego chcą, żeby ich mieszkańcy w jeszcze większym stopniu niż do tej pory segregowały odpady i robiły to w odpowiedni sposób. W tym celu postanowiły przeprowadzić ekologiczną kampanię. Ta już trwa i trzeba przyznać, jest bardzo oryginalna. Wykorzystuje młodzieżowy slang.
- Głównymi hasłami kampanii stały się trzy popularne słowa: bambik, boomer i bejba. Dwa pierwsze oznaczają kolejno osoby stawiające pierwsze kroki w jakiejś dziedzinie oraz ludzi o nienowoczesnych poglądach i nierozumiejących współczesnego świata. Ostatnie z nich weszło już na stałe do zbioru wyrażeń związanych z popkulturą i w połowie roku znajduje się w czołówce kandydatów do tegorocznego słowa roku - informują w Wydziale Dialogu, Promocji i Kultury Urzędu Miasta w Wodzisławiu Śląskim.
Użycie tych słów jest celowe. - Wyrazy mają wzbudzać emocje oraz stać się bodźcem do zmian - podkreślają w wodzisławskim magistracie.
W wykorzystaniu młodzieżowych słów nie ma grama przypadku. Jak wskazują autorzy kampanii, działania ekologiczne - a w zasadzie ich brak - odczują dopiero kolejne pokolenia wodzisławian, a więc te, które obecnie są młodzieżą i użyte w kampanii słowa pochodzą z ich słownika.
W kampanię zaangażowano najmłodszych wodzisławian. Również nieprzypadkowo
Żeby jeszcze bardziej zwrócić uwagę na efekty braku ekologicznych działań w przyszłości, w kampanię zaangażowano młodych mieszkańców Wodzisławia. To aktorzy działającego w Wodzisławskim Centrum Kultury, Teatru Szydełko. - Twarzami tej kampanii stali się: Tymek, Janek, Mati, Nikola, Kamil i Tosia - wyliczają w Urzędzie Miasta w Wodzisławiu.
- Celem udziału młodych wodzisławian jest podkreślenie, jak istotny wpływ wspomniane działania mają na przyszłość naszych dzieci - zaznaczają wodzisławscy urzędnicy.
Kampania jest prowadzona w sieci i "na mieście"
Ekologiczna kampania już trwa. Jest ona prowadzona zarówno na wodzisławskich ulicach, jak i w mediach społecznościowych. W obu miejscach można spotkać trzy warianty billboardów i plakatów. Są one utrzymane w trzech kolorach: zielonym, żółtym i niebieskim, odpowiadającym poszczególnym kolorom worków służących do segregowania odpadów.
Mieczysław Kieca, prezydent Wodzisławia o eko kampanii: "Myślę, że jest ona nam naprawdę potrzebna"
Jak mówi Mieczysław Kieca, prezydent Wodzisławia, start kampanii poprzedziło kilka miesięcy przygotowań. Zdaniem włodarza miasta, takie działania na pewno się przydają miastu i mieszkańcom.
- Od kilku miesięcy wraz z moimi współpracownikami pracowaliśmy nad tą kampanią ekologiczną. Myślę, że jest ona nam naprawdę potrzebna. Cieszę się, że udało nam się zaangażować dzieciaki z Amatorskiego Ruchu Artystycznego WCK i to one stały się bohaterami popularyzowania wśród wodzisławian dobrych praktyk. W końcu to dla nich, młodego pokolenia powinniśmy walczyć o lepszą przyszłość - zauważa Mieczysław Kieca.
Oprócz billboardów i plakatów, będzie też ekologiczny event
Uwagę na odpowiednie segregowanie odpadów ma zwrócić też ekologiczne wydarzenie, które zaplanowały władze Wodzisławia. Odbędzie się ono 7 czerwca w wodzisławskim Rodzinnym Parku Rozrywki "Trzy Wzgórza".
- W trakcie tego wydarzenia m.in. przedstawiciele Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Wodzisławiu Śląskim opowiedzą najmłodszym o oszczędzaniu wody, oczyszczaniu ścieków, a pod mikroskopem będzie można pooglądać mikroorganizmy oczyszczające ścieki - zapowiadają organizatorzy.
Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?