Telefoniczni oszuści mówią, że ktoś przejął konto i dokonał nieautoryzowanych transakcji, złożył wniosek kredytowy na określoną sumę pieniędzy oraz zamierzał zmienić numer telefonu przypisanego do konta. Oszustwo jest proste. Rozmowa telefoniczna jest prowadzona profesjonalnie, rozmówca przedstawia się z imienia i nazwiska, podaje swój numer pracownika i prosi o jego zapisanie.
Informuje, że bank zablokował próby wyłudzenia pieniędzy, ale prosi o sprawdzenie stanu konta i podanie jego wysokości w celu rzekomej weryfikacji strat, które mógł ponieść klient banku. Oszust informuje, że ma to znaczenie ponieważ bank ubezpiecza konta przed stratami z nieautoryzowanych transakcji i dokona zwrotu utraconych pieniędzy.
- Oszust chce, żeby konsument wybrał się do banku w trybie pilnym, będąc cały czas na nasłuchu telefonicznym i wypłacił konkretną kwotę pieniędzy wpłacając ją zaraz z powrotem według jego wskazówek. Operacja ta ma rzekomo wykryć nieuczciwego pracownika banku - mówi Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów Dariusz Kalemba
- Prosimy wszystkich mieszkańców powiatu wodzisławskiego o czujność i weryfikowanie takich telefonów bezpośrednio w siedzibie banku - dodaje.
Zwraca też uwagę, na coraz większą liczbę reklamowanych towarów, zamówionych przez internet. Otwierajmy paczki zamówione online, sprawdzajmy jakość produktów - apeluje rzecznik Kalemba. - W ostatnich miesiącach mamy jako Powiatowe Biuro Rzecznika Praw Konsumenta w Wodzisławiu coraz więcej zgłoszeń, ostatni rok to ponad 1600 maili, telefonów czy osobistych wizyt- dodaje. Porady udzielane są bezpłatnie.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?