W urzędzie gminy można złożyć stosowny wniosek o całkowite pokrycie kosztów usunięcia i utylizacji tej niebezpiecznej substancji. W programie mogą wziąć udział wszyscy mieszkańcy, którzy do 31 października złożą odpowiednie dokumenty.
– Jedynym warunkiem, który uprawnia do skorzystania z tego projektu, jest zdeklarowanie się mieszkańca, że w miejsce azbestu zainstaluje on nową dachówkę – mówi Anna Grzenia z Urzędu Gminy w Godowie. Poza tym gotowy wniosek powinien zawierać m.in.: dane właściciela budynku z adresem, określenie rodzaju budynku oraz rodzaj zastosowanego eternitu i jego powierzchni. – Najważniejsze przy złożeniu wniosku jest dołączenie umowy z przyszłym wykonawcą nowego dachu i informacja o tym, jaki rodzaj dachu zastąpi pokrycie eternitowe. Jest to ważne o tyle, że urzędnicy będą mogli ustalić termin wywozu azbestu od każdej biorącej udział w programie posesji – dodaje Anna Grzenia.
Ważne jest także aby właściciel domu nie zapomniał poinformować także Starostwa Powiatowego o zamiarze wykonania robót. Gotowe wnioski należy przynosić do Referatu Budownictwa i Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Gminy w Godowie. Projekt będzie realizowany w 2013 roku. Swój udział zgłosiło już 20 właścicieli domów w gminie. Wszelkie koszty związane z rozbiórką, transportem i utylizacją azbestu zostaną pokryte dzięki dotacji z Funduszu Ochrony Środowiska. Wszelkie informacje na temat programu można uzyskać także pod numerem telefonu: 32 476 50 65.
Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?